G-Sync a FreeSync
Některé herní monitory jsou vybavené technologií G-Sync nebo FreeSync. Obě slouží k synchronizaci obnovovací frekvence monitoru podle grafické karty, čímž zvyšují plynulost obrazu při hraní her.
Monitor se standardně snaží zobrazovat obsah stále stejnou frekvencí, zatímco do něj grafická karta zasílá měnící se počet snímků za sekundu. Ve výsledku tak dochází k různým nehezkým artefaktům, sekání a překrývání jednoho obrázku přes druhý. Řešením je vytvoření komunikačního kanálu mezi grafikou a obrazovkou, díky které monitor vykresluje takový počet snímků, jaký grafika zrovna posílá.
Různí výrobci k tomuto účelu vytvořili odlišné technologie. Společnost NVIDIA po nějakou dobu využívala G-Sync, zatímco AMD si pochvalovalo svůj FreeSync. Po nějaké době však NVIDIA umožnila podporu Adaptive Sync, pod který spadá také FreeSync.